בפלייר דברו מבצעית, באינטרנט דברו גוגלית ובפייסבוק דברו צוקרברגית!
עשה ואל תעשה בפייסבוק!

עסקים רבים טועים לחשוב שאם יפרסמו בפייסבוק מבצעים והנחות בצרורות ואפילו תמונות מדהימות אך ערומות מתוכן, זה יביא להם לקוחות. בפלייר זה יכול לעבוד, באתר אינטרנט – חלקית. בפייסבוק – שלילי.

לפייסבוק יש חוקים משלו. ככה צוקרברג רצה. פייסבוק היא רשת חברתית, לא מכירתית. נקודה. ומה חברים אוהבים? קצת דאחקות, סיפורים, סקרים ואפילו בלה בלה… גם בדף העסקי.

באחד מימי העיון שהשתתפתי נאמר משפט שמאד התחברתי אליו: "הפייסבוק היא פלטפורמה שנועדה לאנשים משועממים, בעלי הפרעות קשב וריכוז". אוסיף ואומר: לאנשים שרוצים שתחדשו להם, תרגשו אותם, תגרו אותם ותוציאו אותם משיגרת היום יום עם חיוך, או עם דמעות של התרגשות.

כתיבה פייסבוקית נכונה ומעשירה עשויה להציל אותנו מטביעה באוקינוס המוצף במידע אינסופי: ספרו סיפורים מרתקים שארעו לכם במהלך העבודה, צרפו תמונה מעניינת התומכת במסר, העשירו אותנו בידע הקשור לתחום עיסוקיכם, שתפו אותנו בסקר משלכם. לא שוללת על הסף שילוב מבצעים או מדגם מייצג של עבודות שעשיתם, אבל במינון.

כאחת שלא מפציצה חדשות לבקרים את דף הפייסבוק העסקי, בלשון המעטה, קיבלתי לא מעט עבודות בזכות סטטוסים בודדים שכתבתי, מעצם העניין שיצרתי אצל אותם לקוחות. כשהצעתי להראות להם תיק עבודות, זה לא עניין אותם. הם הבינו את הרעיון.

אתם הבנתם את הרעיון?