הנך ודאי מכיר את ההרגשה הבאה : אתה מוזמן לאירוע כלשהו, עסקי או חברתי. אינך מכיר כמעט אנשים, אבל אתה מת לגשת אליהם ולהציג את עצמך, כי לשם כך בעצם הגעת – ליצור קשרים עסקיים חדשים. הבטן בוגדת בך: היא מתחילה לפרפר, הגרון מתחיל להתייבש. "איך אני ניגש למשימה הבלתי אפשרית הזאת?" מתחת לאף שלך מחכה אדם שמעוניין בשירותים שלך, אבל לך אין מושג מיהו בכלל. כדי שלא תרגיש שבזבזת את זמנך, הרשה לי להציע לך 3 טיפים ליצירת קשר ראשוני עם אדם לא מוכר.

רגע לפני שניגשים למשימה…  אם הגעת בחבורה או בזוג, זה הזמן להיפרד מהם בנימוס ולהקדיש את עצמך למטרה שלשמה באת – יצירת קשרים עסקיים חדשים.

1. משימות הפקה

התקרב לאדם שנמצא במצבך – שלא משוחח עם אדם אחר, בוהה באוויר או נמצא בעמדת הקפה. הבחן במראה חיצוני או התנהגות בולטת לחיוב ועליה שים את הדגש.  גש אליו ותאמר לו שקיבלת משימה מ'מפיקת האירוע' בנוסח: "התבקשתי לגשת לאדם שיש לו חולצה בצבע שאני אוהב ולכן ניגשתי אליך".  "התבקשתי לגשת לאדם שמביט בתמונה שמוצאת חן גם בעיני וזה במקרה אתה". "התבקשתי לגשת לאדם שזה הרגע שותה יין בוטיק " וכו' . באופן שכזה יווצר small talk מחוייך ואינטראקטיבי שקרוב לודאי יוביל בהמשך לשיחה עסקית זורמת ופורה. אם הנך פחות ביישן, עשה זאת בדרך מחוייכת אחרת, ללא צורך בהפקה מורכבת.

2. חיפוש מקצועות משלימים

עיין בכרטיסי הביקור שמונחים על שולחן כרטיסי הביקור ובחר לך לפחות 3 כרטיסים שבעליהם עשויים לעניין אותך: רצוי לבחור כרטיס אחד שעשוי להיות לקוח פוטנציאלי עבורך, כרטיס שני משתף פעולה עסקי וכרטיס שלישי ספק פוטנציאלי לעסק שלך. תוכל גם למצוא בעלי תפקידים אלה באמצעות התג שיופיע על חולצתם ובו מופיע שמם ותפקידם. גש לדמויות הנבחרות ואמור להם משהו בנוסח: "נראה לי שיש לנו על מה לשוחח הערב", "אני עוסק בתחום קרוב/משלים לשלך", "כנראה שלא במקרה נפגשנו הערב" וכו'.

3. סיוע של דמויות מפתח

פנה למפיקי האירוע או לדמויות מפתח ובקש את סיועם בביצוע שידוכים עסקיים עבורך.

ואחרי שכבר נוצר החיבור האידאלי, להלן טיפ קטן לשיחה איכותית:

הצג את שמך ומשפחתך וכן משפט שיווקי שמתאר את תחום עיסוקך ומתבל אותו במקסימום עניין. הבע עניין אמיתי ככל הניתן בעיסוקו של המכר החדש. 5-7 דקות הן פרק זמן סביר לשיחה כזאת (אין טעם לבזבז במפגש כזה זמן על שיחות נפש) ומטרתה לבצע היכרות כללית, למקסם את הרושם הראשוני שביכולתך להותיר וליצור תשתית לנטוורקינג עתידי. מומלץ לייצר בפרק זמן של שעת נטוורקינג בין 3-5 שיחות עסקיות איכותיות.