אמחיש מהו מיתוג עסקי דרך הסיפור האישי שלי.

כשהקמתי את העסק שלי, העוסק בקופירייטינג ושירותי פרסום, הצעד הראשון שהתבקש היה מתן שם לעסק. שם קליט, מעניין ומעורר השראה, כיאה לקופירייטרית.

שמו של הבייבי החדש נולד באחת הסימטאות של רומא, תוך גמיעת קפה משובח לאורו של בוקר. חלמתי על שם שיהווה אנלוגיה מושלמת לקפה המעורר, אנין הטעם, המגרה והטרי שהאיר לי את אותו היום. מצאתי!!! Cup of Copy. הרווחתי גם וגם: משחק מילים מעניין בין Copy  (קיצור של Copywriting) ל-Coffee וגם השוואה לתכונות האציליות של הקפה ההוא.

כחיזוק לשם, לא מן הנמנע היה להעניק לו תוספת שתופסת, בדמות משפט קצר (=סלוגן) שמייחד את שירותי הכתיבה שלי כמשובחים וטריים כמו פולי הקפה שהרגע נטחנו. הסלוגן שיועד לקהל יעד, שמעריך אנינות טעם בכתיבה, נבחר: קופירייטינג ושירותי פרסום בטעם משובח.

להשלמת התמונה, "שמתי לי פודרה, צבעתי ריסים…". הגיע תורו של הלוגו – האלמנט הגרפי שתומך במסר הכתוב. הלכתי על כוס קפה מהביל שמסביבו פזורים פולי קפה טריים טריים, שמעוררים את בלוטות הטעם לפעולה. באותו אופן התכוונתי לגרות את לקוחותיי לפעולה באמצעות הכתיבה השיווקית שלי.

כך התחלתי את תהליך המיתוג, המורכב משלושה אלמנטים, לפי הסדר הבא: יצירת שם לעסק, סלוגן נלווה וגרפיקה (לוגו ותוספות גרפיות). מיתוג, אם כך, הוא שפה חזותית ורעיונאית שאנו יוצרים, שאמורה ליצור הזדהות ואינטראקציה עם קהל היעד אליו אנו מייעדים את המוצר או השירות שלנו.

זו רק ההתחלה… המיתוג לא נח על זרי הדפנה. עליו לשמר את עצמו ולהיות שזור בכל מוצרי הפרסום של העסק: החל מכרטיס הביקור הקטן והחכם, דרך הניירת המשרדית, הפליירים, אתר האינטרנט, דף הפייסבוק ועד לשילוט החוצות ברחבי העיר. אפילו בפרזנטציה מול קהל לקוחות פוטנציאלי, ראוי שנאחז במיתוג שיצרנו לעצמנו. כך למשל, כשאני מציגה את העסק שלי, אני אוחזת בידי כוס קפה מהביל, מפליגה בדמיון עם קהל מאזיניי לרומא ומספרת להם על הקפה המשובח שם, תוך כדי אנלוגיה לכתיבה השיווקית מעוררת הטעם שלי.

חיזוק נוסף שמעשיר את המיתוג יכול להתבטא בגימיק שיווקי: לא אחת, אני מעניקה ללקוחותיי תיבת עץ המיועדת לכרטיסי ביקור ובה אני מכניסה שקיק קפה, סוכר, סוכרזית (לשומרי משקל) ובוחשן בתוספת כרטיס הביקור שלי ורושמת לצידו: דפנה מור – קופירייטינג ושירותי פרסום – חשיבה מחוץ לקופסא.

כשאני פוגשת בפעם השניה אנשים שהספיקו להתוודע לעסק שלי, הם נוטים לומר לי משהו בנוסח: "סליחה אם איני זוכר את שמך, אבל אני זוכר את הקפה המשובח שלך".

מבחינתי, מיתגתי את עצמי, אם לא אישית, אז לפחות עסקית.